8. apríla 2014

Páslo dievča pávy...

...v tom zelenom háji,
prišli k nemu dva mládenci, poď ty dievča s nami.

Premýšľala som. Ako najkrajšie vystihnúť to, čo je pre "nás" typické...Podľa mňa je to jednoznačne ľudový motív, ktorý sa v dnešnej móde objavuje čoraz častejšie. Mňa osobne to veľmi teší a som nesmierne rada, že nezabúdame na to, čo máme najkrajšie.
(Aj) Preto som sa rozhodla, že moja nasledujúca tvorba sa bude viac zameriavať na tento štýl. Pripravila som teda takú minikolekciu vecičiek s týmto motívom. Zavrela som sa do dielne a začala špekuľovať, kresliť, skúšať, šiť a čo je pre mňa netypické - vyšívať! Takto vzniklo zopár vecičiek a prišiel čas ich kreatívne nafotiť.
Nemohli sme inak, ako v kroji! Miljem to. Rada by som jeden taký vlastnila, avšak takúto raritu je ťažké zohnať a to už nehovorím o kúpe, pretože takéto niečo sa proste nepredáva, ale dedí. Ešteže moja dobrá kamarátka, a fotografka v jednom, má babičku, ktorá jeden takýto krásny kroj vlastní. Zohnali sme teda krásnu modelku a išlo sa na to...
Fotenie bolo pri krásnom jazere, ktorého atmosféra je naozaj čarovná (aj keď zopár malých otravných múch sa tam nájde;))



Tu Vám prinášam malú ochutnávku toho, čo bude postupne do môjho obchodíku pribúdať.

Zopár vyšívaných krásavíc...





Venčekoví krásavci na ľudovú nôtu...











A kráľovná...



A názov Páslo dievča pávy? Myslím, že sa nikto nebude čudovať prečo :)

Foto: Natália Jakubcová
Modelka: Lucia N.

PS: Na konci veršu piesne nájdete priložený odkaz, vypočujte si!

2 komentáre:

  1. krásní fotky a božská rtěnka!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krasne vecicky, a krasne fotecky, vyzeras super, ja miliujem ludove motivy a celkovo folklor :)

    OdpovedaťOdstrániť